خاطرات کاغذی

101 سگ خالدار

در قرن 19 در روستای فلندرز بلژیک ، پسری به اسم "نیلو" با پدربزرگش که شیر فروش بود،زندگی می‌کرد.روزی نیلو نقاشی را می‌بیند که در حال کشیدن نقاشی از کلیسا است، با دیدن این صحنه، نیلو که از قضا در این زمینه صاحب استعداد است، تصمیم می گیرد با دقت بیشتری به اطرافش نگاه کند. یک روز نیلو سگی به نام فلندی را پیدا می‌کند که از باربری زیاد برای صاحب بداخلاقش در حال مرگ بود. با مراقبت های او وضعیت "فلندی" رو به بهبودی رفت آن قدر که به راحتی گاری شیر پدربزرگ را می کشید.مهمترین دوست نیلو "آلیس" بود، دختری از خانواده ای متمول که پدرش برای تحصیل او را به شهر فرستاد .
کد خبر: ۱۴۰۴۵۶۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 17

روزی نیلو در مسابقۀ نقاشی که جایزه اش 200 فرانک بود، شرکت کرد که البته برنده نشد، اگرچه نیلو برای رسیدن به آرزوهایش بسیار تلاش می‌کرد اما زندگی برای او یک جور دیگر رقم خورده بود. مرگ پدربزرگ وآتش سوزی دهکده که نیلو و سگش را مسبب آن می دانستند، زندگی نیلو را به سرعت دگرگون کرد.سرانجام نیلو و فلندی دهکده را ترک کردند و شب کریسمس از سرما به کلیسا پناه بردند،فردا صبح مردم جسد یخ زدۀ پسرو سگش را پیدا کردند.در نسخه ای که از تلویزیون ما پخش شد،اواخر داستان که به شدت غم انگیز بود،حذف شد تا داستان تلطیف گردد.
"نیلو و فلندی" (به انگلیسی: Dog of Flanders) سال ۱۹۷۵بر اساس رمانی از " شاگا هیراتا "،با کارگردانی "یوشیو کورودا" در استودیو نیپون انیمیشن ژاپن تولید شد.
جالب است بدانید که یک مجسمه کوچک از نیلو و فلندی در حومۀ شهر آنتورپ بنا شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها